Friden är över...

Så äntligen kom lillmatte tillbaka!!!:D Gissa om jag blev glad...för att försäkra mig om att lillmatte inte försvinner igen så lämnar jag numera inte hennes sida, lillmatte har fått sig en extra svans;)
Nog för att det har varit som semester då lillmatte varit borta;) det är väl som människor brukar säga "när katten är borta..." Jag har sovit i sängen hela veckan, struntat i att raka mig, tvätta mig..borsta tänderna...ätit en hel del...ja, ni vet, bara slappat o levt lite av ett ungkarlsliv;) dock till lillmattes förfäran! så ni kan ju gissa vad jag måste göra i dag!
Här piffas det på hög nivå... så lillmatte inte behöver skämmas när hon ska visa upp mig:
image75
Foto:lillmatte

borsta tänderna är ingen höjdare!!!äääähh va äkligt...
image76
Foto:lillmatte

O sen var det ju det här med att hjälpa till i hemmet...vissa saker är mer roliga än andra! Lillmatte tyckte bestämt jag skulle hjälpa till vid bakningen i dag..visseligen bakas det hundkakor=)!! Detta recept har jag fått från inte så överraskande, en tax!!!Tack taxen Oskar för denna ide´!! Sugen på att baka själv?? Dessa kakor ska tydligen vara rätt nyttiga för hundar o nu när det vankas jul så borde ju även vi få njuta kring bordet av dv läckerheter;)


Taxen Oskars nyttiga kakor:
ca 60 småkakor el. 40 större

Koka upp 4 dl vatten och tillsätt en kycklingbuljong. Låt svalna. Sätt ugnen på 225 grader. Blanda buljongen med en 1/2 riven ost ca 250 g (vilken ost bestämmer ni själv), 1/2 dl potatismospulver, 1 tsk olja, 1 ägg och ca 4dl lantbrödsmjöl. Arbeta ihop till en kavlingsvänlig deg och kavla ut i tunna plattor. Gör figurer fritt eller annvänd pepparkaksformar. Grädda ca 10 min.
Enkelt o snabbt o framför allt gott!!

Hoppas det smakar o vi ses framöver;)!!kram o hej från mig!!

Kommentarer
Postat av: Birgitta & Lizzie

Halloj !
Vilket kanonbra recept du fått på " julgodiskakor " !!
Det tänker jag testa bara jag blir frisk igen .. ;) vilket jag hoppas att jag är efter ytterligare en " knarkomgång " .. *s* !
Jag hade tänkt skicka en Adventshälsning till dej, men jag hittade ingen mejladress .. :( !!
Nosgnugg från Lizzie, som fn vilar sig i form ..

2007-12-10 @ 12:48:12
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm
Postat av: Gizmo

Badning OCH tandborstning!!! Stackars dig!! Det har sina fördelar att vara ungkarl ibland ;-).
Matte hälsar att hon bytt hemsida och har kvar länken till dig om det OK?? Hör av dig till matte annars.
Sköt om dig!!
Kram Gzimo

2007-12-10 @ 12:55:12
Postat av: Gammelfaster

Tjusig kille, hoppas vi hiner ses innan julen, har du lust så vet du ju var vi finns...)
Många kramar

//Maria

2007-12-10 @ 17:34:27
URL: http://www.123minsida/maria1
Postat av: Stacie

Mmmmm... de där kexen skulle jag vilja smaka.
*puss på dig farbror Bertil*
/Stacie

2007-12-14 @ 09:45:37
URL: http://setterliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0