"Min vän Hunden"

Nu har lillmatte gjort upp planer för mig till våren...Umeå kommun annvänder sig av sk "terapihundar" inom älderomsorgen och lillmatte jobbar ju på ett av de ställena, som nu kanske ska få ett godkännande för annvändning av terapihundar... och då är ju frågan vilka hundar dom ska annvända sig av;)...jo, lillmatte ska allt anmäla mig till de tester man måste gå igenom först, innan man får ett fint diplom på väggen o en titel, samt en anställning med lön o hela kittet;) de ni! 

Men då var det ju det här med uppförande o lyhördhet...visst är jag en snäll o go kille men jag måste ju också kunna klara mig utan att lillmatte håller mig i tassen hela tiden...tänk, så många sängar jag kan välja bland, värma någons fötter eller bli klappad...o det är ju allmänt känt att äldre är allt annat än snåla vid matbordet;)låter som rena drömyrket!
Men nu ska man ju inte ta ut nått i förskott här... det är ju ett tag kvar innan detta ställs i bruk, OM det ens blir så! O självklar OM jag klara testerna=)
Hur som helst så är det lydnadsträning som gäller denna vecka, o lite bus där emellan;)!!

Undra om man vågar sig ut på isen idag??
image79
Foto:lillmatte

Va tror du lillmatte??
image80
Foto:lillmatte

Nåväl, det var allt från mig idag!!
Tack o hej från mig;)

Kommentarer
Postat av: Amy

VA ska du börja jobba???!!!! Fy vad orättvist å få äta och få betalt dessutom... Undrar om det är det min matte pysslar med när hon säger "-Kommer snart, ska till jobbet"... och stänger dörren. Orättvist! Jag som gillar godsaker så mycket...suck...

Såg att du left ungkarlsliv. Rätt skönt va? Men hur ofta badar du egentligen? Du måste vara en oerhört renlig vovve. Jag hatar badkaret! Halt och blött... blä! Nä jag tycker bättre om gyttjedopp, det ska tydligen va bra för hud och hår.

Ha en skön sankta Lucia-dag!

Kram

2007-12-13 @ 17:58:10
URL: http://www.krokanden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0