Nu är det jul igen!!

ja, då var det dags igen...för den sååå efterlängtande julen=)!! Nog för att jag inte riktigt förstår människorna..det verkar ju mer som ett enda stort projekt !!där de lägger ner så otroligt mycket energi, att vi (jag) känner oss lite å sidosatta...o för att inte tala om stressen...Människor blir som tokiga! Nåväl, jag slipper ju iaf=)
Men nog får jag allt hålla en tass på snöret när lillmatte ska slå in alla klapparna, så där lagomt roligt:
image82
Foto:lillmatte

Jag åker på semester på söndag, två hela veckor i skogen...med massa roligt sällskap=) Det ska bli så himla skönt! Så på fredag tänkte jag summera detta år o sen ta en välbehövlig semester från allt vad tekniskt innebär, då ink bloggen...
Men jag kommer nog sakna lillmatte o hemmet här en hel del...
image83
Foto:lillmatte

Under denna semester ska jag nu se till att njuta, äta mycket o gott, sova ut...springa en hel del! Jobba på att bli en bättre.. o ja... kanske jag blir en helt annan hund! Med tanke på de nyårslöften jag angett så;)
Detta kanske är jag våren 2008!!:
image84

Vem vet...allt är möjligt!!

O för att avsluta detta inlägg 'slänger' vi in lite hundvisdom så här vid juletider:
  • De följer efter dig med öppen mun och tungan hängande utanför.
  • De lyder bara enkla kommandon.
  • Deras behov är enkla och förutsägbara.
  • De gnäller när de inte får som de vill.
  • De behöver alltid något i munnen.
  • De kliar sig ofta och dregglar med ojämna mellanrum.
  • De för oväsen och luktar illa då och då.
  • De behöver dresseras.
  • Det syns i hemmet när man har haft dem en längre tid.
  • De är primitiva och bråkiga, speciellt när de är tillsammans med andra.

Kort sagt: De är små män i lurviga förpackningar.

Lev o må!!
Hej från mig o lillmatte=)


Kommentarer
Postat av: Skogen

Hej Bertil vi önskar dig välkommen på "semester". Hoppas vi får bra väder så att du får vara med och köra hundspann...du som älskar att dra... Du får nog också räkna med att få en ny frisyr och du kommer nog att få vara valpvakt åt Melba så att dom ordinarie vakterna får lite ledigt dom
med *Kram från oss alla i skogen*

2007-12-18 @ 20:31:23
URL: http://www.finnliden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0