Hundar i all ära!! men tacka vet ja lillmatte...

Äntlige har lillmatte fått fingrarna ur o tagit sig tiden att skriva lite här;)...Nåväl, helgen blev väl inte riktigt som planerat...eller ja, den kanske blev det, beror väl på vad man väljer att focusera på:) Inför söndagens utställning piffades o grejades det som bara den...inte fick man springa lös när man skulle rastas o allt det där...Rent prismässigt gick det som det gick, men guuuu va kul jag o lillmatte hade!!Jag viftade på svansen hela tiden för nu fick jag ju äntligen springa lite!!om än bara runt runt;) Å att se att det fanns sååå många lika hundar som jag där var ju bara helt underbart!!
Men över alla hundar i världen ink taxar(!) väljer jag ändå lillmatte!! Här tror jag att jag är något av en tax (inget illa menat, taxar är små), inte en 25 kg tung hane som bara vill mysa lite;):
image69
Foto:lillhusse

Jag har blivit tilldelad ännu en uppgift här i hemmet...vakta fågelmaten!så att inte skatorna äter upp allt!!Inte för att jag ser nån skillnad på fågel o fågel...nåväl jag sitter där vid fönstret o skäller när fåglar tar sig fiheten att äta det lillmatte hängt ut, vissa gånger hör jag lillmatte klaga o önskat att jag vore en setter ist...bara för att dom står där me nosen o inte gör nått när de ser en fågel;):...
image70
Foto:lillmatte

Nu ska vi ut på en lång prommis i det vackra vinter vädret...hejhej o passa på o busa i snön nu!!vet ju aldrig hur länge den finns kvar;)

Kommentarer
Postat av: Gizmo

Ja, ja det där med utställningar är ju ingenting jämfört att ligga och gosa sig med sin älsklingsmatte, eller hur!! Ser supermysigt ut :-)
Ha de så bra!!!
Kram Gizmo

2007-11-27 @ 19:04:47
URL: http://www.gizmos.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0