Ice-land...

Nu har vintern gjort sig märkbar även här, kallt o isigt o lite snö:D I dag har jag o lillmatte vandrat runt i the winter wonderland o det var så mysigt!!solen sken o luften kall o frisk! Jag har än så länge skött mig bra, har inte haft några större hyss för mig... jag är ju trots allt för det mesta en snäll kille;)
Lillmatte skulle allt behöva träna upp sin kondition om hon ska klara av att springa med mig i ringer:)...får bara vänta o vänta...
image49
Foto:lillmatte

O sen måste man sitta o vänta...alltid är det nått, plocka kvistar, kottar eller vad som helst som hon drar in i hemmat! O hon klagar på mig när jag råkar dra med mig halva skogen efter en lång prommenad...fattar inte riktigt detta!!?
image50
Foto:lillmatte

Man kanske skulle ta sig ett bad men d ser kallt ut...
image51
Foto:lillmatte

...om ni undrar varför jag inte viftar på svansen så är det för att jag har ont i den..tror lillmatte kallar det 'vattensvans'??
Jag undrar om fiskarna fryser där nere???
image52
Foto:lillmatte

Ja, mer har jag inte för i dag... tror lillmatte börjar få lite dåligt om inspiration...men det ska de bli ändring på!!!

Hejhej för denna gången!!Sköt om er!!

Kommentarer
Postat av: Gizmo

Ja du Bertil, ibland får man så man tiger ;-) Akta dig så att din matte också blir helt vild och galen och ska göra ALLT på en gång :-) Lite vila har ju ingen springer dött av (tror jag) ;-) Hoppas du hinner träna upp din matte så hon hänger mig dig i "vänstervarven" när det gäller!! STORT LYCKA TILL!!!
Kram Gizmo

2007-11-07 @ 19:11:23
URL: http://www.gizmos.dinstudio.se
Postat av: Lizzie

Halloj !
Brorsan var faktiskt jättesnäll, och det var inte som jag trodde att han och jag skulle bli huvudingredienser i nån vild grillfest, utan det var Gizmos matte som skulle grillas lite .. *s* !
Så grillplatsen jag " hittade " uppe i Grönklitt kanske man kan besöka nån gång ändå, och be matte ta med sig nån god korv och grilla när " vi " åkt skidor nån gång till vintern .. ;)
Har´e gott och busa på, och hälsa din lillmatte att hon ska krya på sig !!
Nosgnugg från mej och kram från matte !
PS Lycka till i det kommande vänstervarvet !! DS

2007-11-07 @ 19:39:50
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm
Postat av: Amy

Jag lovar att hålla tassarna för dig i helgen! Det är inte bara din matte som har svårt att hänga med. Men jag tycker det är toppen, hon har inte en suck att hänga efter mig när jag gör nått hyss ;-) Det är ju suveränt bra, jag bara hör ett avlägset flämt och ett "Aaaaaamyyyyy!!!! Vad göööör du!!!???" Sen kan man komma tillbaka med ett snett leende "Men matte jag kommer ju bara på inkallningen....(talalalala...)" Himla praktiskt! Har hört när matte pratar med sig själv i den där plastsaken som ringer ibland att hon visst ska börja åka skidor och träna upp sin kondis - fasa!
Synd att du åt upp lillmattes plastkort, man kan visst köpa bullar och sånt som gör att mattars kondis håller sig på lagom nivå... :-)
Puzz på dig Berra!

2007-11-07 @ 21:13:50
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Ringo

Skönt o höra att det är fler som har mattar med dålig kondis. När jag o matte är ute o går så räcker det med att jag springer 20 m så får jag vänta jätteläääänge på henne. *suck*
Förövrigt så klagar min matte med på mig när man tar med sig skogen hem. Men varför hålla sig på stigen när man kan rejsa bland gran o snår??
Har förstått att det är nåt spännande på G i helgen för er så lycka till!
Nosgnugg från Ringo

2007-11-08 @ 11:20:46
URL: http://www.freewebs.com/ringobus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0