Vägen hem till lyan...

ååå då var man äntligen tillbaka, hemma igen, efter en lång bilresa som ger träsmak i baken!! Det har varit en både påfrestande o rolig helg...mindre roligt har det varit att klippa sig o så, för man måste stå så länge på trimmbordet o det är jätte jobbigt!!kalla mig slö eller vad ni vill men inte är det sååå himla kul...Sen behandla "flickorna" mig som förväntat, bara gick omkring o muttra åt mig. Men inte alla...
Här är jag o Kakan ute på en prommis i skogen:
image55
Foto:Kennel Finnliden

Det var en hel det snö här o det är ju så himla kul med snö...då kan man dyka o gömma sig o framför allt så får man tillåtelse att gräva!!:)
Här är jag o min kompis i full färd att försöka se hur långt vi kan gräva o vad som kan finnas där nere:
image56
Foto:Kennel Finnliden

Att vara springer har sina fördelar:)...eller, man är i allafall konstruerad så att man kan tro vi kan flyga;)
Här gör jag ett tappert försök att lyfta från mark:
image57
Foto:Kennel Finnliden

Förutom bus i skogen bjöds det på kungliga middagar, godis i mängder o massa mys!! Vill tacka för en tevlig helg!! Nu måste jag ta tag i lillmattes kondition om vi ska ha nån chans att visa upp oss nästa helg;)
Hej så länge!!

Kommentarer
Postat av: Farbror Bertil

Hej alla! Jag vet att länken till Kakan inte fungerar, jag försöker fixa det. Annars finns samma länk till höger om bloggen. Gå in på Kennel finnliden:)
Tack o hej!

2007-11-13 @ 09:09:08
URL: http://lillmyran.blogg.se
Postat av: Snöodjuret Lizzie

Halloj !
Härlig helg du haft !! Nu ska jag testa den andra " Kaklinjen " .. *s* !!
Nosgnugg från en liten Odåga, som ska ut och kolla om det är nåt " go " i den där Erk i morgon !!
PS Var det klös i hans syrra !? DS

2007-11-13 @ 09:47:46
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm
Postat av: Gizmo

Du verkar ju haft en kanon helg. Synd på brudarna bara. Grymta åt en såååå snygg kille. Äsch dom får skylla sig själva, eller hur?? Kakan verkar ju i alla fall vara en roligt prick att busa runt med.
Ha det så bra och träna på inför vänstervarvet nu, så du kan visa resten vart skåpet ska stå;-)
Gizmo

2007-11-13 @ 14:54:27
URL: http://www.gizmos.dinstudio.se
Postat av: Ringo

Ooooh, va härligt med så mycket snö!! Här i Norrköping är det bara blask.
Matte tog ut mig i skogen idag så jag fick springa lite. Där var det lite mer snö så man kunde faktiskt rulla sig i den på vissa ställen...häärligt! Jag har också testat om jag kan flyga med öronen. Har dock inte lyckats hittills men om du lyckas kan du väl berätta hur man gör..
Ringo

2007-11-13 @ 15:02:34
URL: http://www.freewebs.com/ringobus
Postat av: Ellie

Visst är det för härligt med snö, matte tycker att du skall lära mig att stanna och gräva, jag jobbar annars mest på att få till nog med spring och fart för ett litet "lyft". Det måste ju funka att flyga när vi är skapta med så vackra långa öron...


Snöslaskiga hälsningar från Ellie

2007-11-13 @ 20:51:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0