Söndagsbestyr...

I dag fick jag till uppgift att hjälpa lillmatte med tvätten, jag förstår inte riktigt människor...vad de ska tvätta sig hela tiden! räcker väl med att slicka sig ren o ta ett dopp i nått dike någon gång då o då;)
image35
Foto:lillmatte
Jag förstår inte vad detta är för maskin...allt far ju bara runt, runt...hur kan nått bli rent av det?? ja vad ska man säga, människors värld är bra lustig:)
image36
Foto:lillmatte
Måste bara ta en closer look för o se vad detta är...kanske lillmatte glömt en socka eller ännu bättre, nått ätbart:)

Sedan har jag blivit utmanad av Viggo och Lizzie
Vilket går ut på att jag ska skriva ner 6 kansiga/busiga saker som jag har för mig och när jag gjort det så ska jag utmana några nya hundar:) 

1. Jag har för vana att snarka ganska högt när jag sover med lillmatte i sängen;)
2. Jag tycker flygande plastpåsar är jätteläskigt, då reser jag ragg o gör mig så stor som möjligt...
3. Har börjat inse att mitt kall här i livet är att rensa gatorna från ja, att som går att tugga
4. Jag har en förkärlek till dammsugaren, älskar när lillmatte suger mig på huvudet eller ryggen...
5. Jag är expert på att gömma undan lillmattes skor innan hon ska till jobbet:)mycket populärt:)
6. sist men inte minst, när jag blir stor ska jag gifta mig med en tax!

Jag utmanar:Nina  Kakan,  Stacie

Hejdå för i dag!!

 

Kommentarer
Postat av: Stacie

Utmaningen är antagen!

2007-10-28 @ 10:23:27
URL: http://setterliv.blogg.se
Postat av: Finnlidarna

Hej Bertil kul att du tyckte lilla Melba var söt...men du tycker ju om alla småttingar. Vi ser framemot ditt nästa besök. MEN inte kan du väl men att du ska gifta dig med en tax???

Ps. Få se om Nina har tid till din utmaning..så här mitt i jakten:-)

2007-10-28 @ 15:51:32
URL: http://www.finnliden.com
Postat av: Amy

Hej Farbror Bertil! Jag har undrat vad matte skrattat åt ibland, så nu smög jag upp i hennes knä OCH DÅ HITTADE JAG DIN BLOGG!!!!! Owaw Bertil vad rolig du är!
Springertjejerna busvisslar nån melodi i bakgrunden, jag fattar inte vad de menar. Men tydligen kommer det gå upp ett ljus nu när jag löper... ??? Höööh???? Vaddå ljus??? Nu fattar jag INGENTING. Milton blir sur när de visslar och muttrar att han ska va the one and only...
Puzz på dig Berra från Amy - du vet en av de där jobbiga settervalparna ;-)

2007-10-28 @ 22:22:30
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Sinnica och Gizmo

Hejsan
Jag läste i din utmaning att du ville gifta dig med en Tax!!!! Nu lever jag ju tillsammans med en sådan och du är MYCKET välkommen på studiebesök så får vi se om du fortfarande har samma längtan sen ;-) Du verkar ju händig med hushållsysslor och sånt och det är ju tur för om du gifter dej med en Tax så kommer hon med all säkerhet att visa vad skåpet ska stå, eller vikla sysslor som DU härnäst ska utföra, medan hon ligger på soffan och käkar praliner :-/
Missförstår mig rätt nu, Taxar är härliga hundar men att gifta sig med en det är nog på gränsen vad man klarar av, även om man är en stor ståtlig Springer kille som du ;-)
Vänliga hälsningar Gizmo och taxCilla

2007-10-29 @ 09:29:41
URL: http://www.gizmos.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0