och så var väntan över...

Efter hela tre månaders tysnad har jag nu äntligen lyckats lura min kära lillmatte till tangentbordet. O gissa om det har hänt saker! Kanske inte så mycket för mig i det stora hela men runt omkring:)  Vi bor numera i en ny lya som passar mig alldelens utmärkt! Då jag har grannar av samma sort (dock av samma kön, mindre intressant;)!!) Men en o annan mumsbit finns runt hörnet;)
Med facit i handen vet jag ju att tiden börjar sätta sina spår, och om jag ska ha nån chans att få lite kärlek innan det är för sent gäller det att ligga i!! Därav har jag tagit mig i kragen o börja träna!!!!!!! med ett gäng glada vovvar här i stan, o främst återupptagit mitt intresse för jaktträning!! ålderskris?? upp till dig att avgöra.
Jag "jobbar" fortfarande tillsammans med lillmatte på hennes jobb. Där jag finns som en hjälpande hand om något ska bäras, golv som ska städas eller kalla fötter ska värmas:)

Foto:lillmatte

Att bättra på solbrännan kan ju aldrig vara en nackdel, går ju hem hos fotfolket så!:) 
Just nu har jag och lillmatte semester och vi tänker spendera den i Finnliden ! Där jag kan öva på mina moves som den charmör jag är! Dock tror jag inte tjejerna är allt för intresserade av mig, vi är ju som nästan släkt!!;) Annars blir det nog en hel del träning och slappa i solen, sen på kvällen kanske man "tar sig en liten";)! Det hör ju semester till:D! o vad passar inte bättre än att ta en "kall en" med lillmatte!

 Foto:Kennel Finnlidens
Dock kanske intaget av kalorier kan bli en aning högt, men då är det bara att ge sig ut o träna;)!!!


Foto:lillmatte
Inkallning! O vissta har jag fortfarande spring i bena!
 

Foto:lillmatte
Apportering av en jättetung sak (kanindummie ca 5kg), ingen fågel tyvärr men ganska kul var det ändå:)!


Foto:lillmatte
Nästa apportering, delvis fågel! bättre än inget iaf;)!!

Önskar alla en riktigt trevlig sommar med en massa sol o bad!!!:)
Kram från mig

Kommentarer
Postat av: Amy och kompisar

Välkommen tillbaka Farbror Bertil! Kanske inte behöver säga att jag saknat dig :-)Flickorna Minna och Oddrun blev alldeles till sig när de fick se dig i "spänna musklera" -träning. De löper, är asdryga och vill med MIG! Jag säger bara: kom hit Berra- they are yours!

Den där kalla såg god ut, kanske kan bjussa nån gång när vi syns :-)



Kram och snuffs i örat

2008-06-11 @ 19:19:10
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: Stacie

Äntligen är du tillbaka i cybervärlden farbror Bertil! Som jag har längtat. Hoppas att du får en skön semester! Vi lär nog ses en och annan gång skulle jag tro, och då kan vi ju dela på en sån där "vuxendricka". :-)

Kram

2008-06-13 @ 12:20:01
URL: http://setterliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0