"Don't bite the hand that feeds ya!"

I dag tog lillmatte med mig på en långprommis i skogen efter skidspåret...äntligen skulle man få slippa kopplet en stund:) Kännde mig på lite bushumör...Men, lillmatte bara skrek o skrek åt mig tills hon nästa blev hes...men hallåå, ja menar får jag aldrig bestämma vad jag vill göra i skogen!!! Jag är ju trots allt mannen i hushållet (på veckorna iaf):
Bara för att jag i dag inte kännde för att lyssna på lillmatte...behöver ju inte betyda att jag inte har koll på läget;) När jag då enligt lillmatte vägar lyssna, får lillmatte för sig att försvinna bakom saker o ting, här hittar jag henne under en gran:
image60
Foto:lillmatte
Jag säger bara: amatör!!!

Efter ett seriöst snack jag o lillmatte emellan så kom vi överens om att jag hålla mig innom synhåll iaf, o tur var väl det då snökanonerna (som lillmatte kallar dem) satte igång!!jätteläskigt!!!
image61
Foto:lillmatte
Ska vi verkligen fortsätta??

Hur som helst så blev det en lyckad prommis trots allt:)
image62
Foto:lillmatte

Efter en massa bus i skogen var det dags att gå hem...nu har man ju fått sträcka ut sig lite o göra sig av med en del av rastlösheten... men nästa gång då ÄR DET JAG som bestämmer!!!;) va ska man säga om människor o deras kontrollbehov, mer än: Don't bite the hand that feeds ya!!;)...o lite mys i soffan är ju heller aldrig fel;) Hej då för i dag!!
image63
Foto:lillmatte

Kommentarer
Postat av: Amy

Jaha du så din lillmatte kan ha taskig avståndsbedömning hon mä. Det har min oxå, hon skriker sig oxå hes ibland. Aaaaamyyyy går hon runt och vrålar så man får skämmas... Tänk jag träffade en hund i skogen en gång men ja sa att det inte va min matte som skrek och så gick jag en lov innan jag kom till matte bra för att inte bli avslöjad med min nödlögn. Jag tycker mattar är kinkiga, bara för att de har noll lokalsinne så måste de straffa oss. Jag har aldrig tappat bort matte, men hon har tappat bort mig många gånger - konstigt...
Puss på ra'

2007-11-15 @ 15:13:55
URL: http://www.krokanden.se
Postat av: barnen

Vi har koll på dig far, varje dag!!

/Småvepparna dina

2007-11-16 @ 06:15:20
URL: http://gladjedalen.se
Postat av: Annika

Såå duktiga ni är att fota, underbara bilder på Bertil

2007-11-16 @ 11:49:20
URL: http://hem.passagen.se/springerboys/
Postat av: Gizmo

Nej nu Bertil så tycker jag att du ska gå någon kurs eller så med din matte. Inte kan hon väll få bestämma ALLTING!!! Eller tror hon bara att det är hon som bestämmer?? ;-) Det tror min matte hon gör men hon skulle bara veta :)
Kram (eller snarare ryggdunk oss grabbar emellan)
Gizmo

2007-11-16 @ 13:40:34
URL: http://www.gizmos.dinstudio.se
Postat av: Maria

Kollade in på Bertils sida.Skrattar så himla gott över alla berättelser ni ha skrivit.Han verka ju va en riktig buse hihi.Å fina bilder du ha tagit ha de gott Maria

2007-11-16 @ 22:11:14
URL: http://www.mariaochjohanshundar.se
Postat av: Snöodjuret Lizzie

Hej och hå !!!
Undrar om inte alla mattar har noll koll på det här med avståndsbedömning .. *s* !! Man kanske borde utrusta dom med GPS och sen ställa in alla wavepoints så att mattarna verkligen
fattar när dom ska hålla sig inom ett för oss ESS lämpligt avstånd .. !?
Jag har iaf försökt balansera upp tillvaron på mitt alldeles egna sätt, fast inte det heller hjälpte, när jag skulle försöka få ut flocken på skidor !!
Lite rimfrost borde väl duga; jag menar det kan vän inte vara manchester jämt i spår och backar heller .. Suck !!
Nosgnugg från mej ich kram från matte !

2007-11-17 @ 17:49:08
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0