Egotripp till F-liden!!

Nu är jag mitt uppe i min 'alterego' träning...Jag, som lillmatte börjar dagen med några avslappningsövningar för att sedan ta en rask prommis innan maten...Hela vårt samhälle skriker ut åt oss hur vi ska ta hand om vår hälsa o kropp...om man väljer att tro på allt är upp till var o en... men jag kan inte låta bli att följa några av dem:) här prövar jag på en yogaställning: (vill varna känsliga tittare för kommade bild, kan vara en aning otäck;)!!)
image53
Foto:lillmatte

...Känns som att jag måste förklara mig lite, jag ligger alltså på rygg för att maximalt kunna sträcka ut min kropp;)ska tydligen göra susen;) sedan måste man tänka på hur man andras o sånt svammel:
image54
Foto:lillmatte

Här ligger jag o slappnar av som sista övning...får väl se sen om detta ger nått resultat, själv tycker jag nog det mest verkar larvigt;)

Annat som händer hos mig...jo, jag har insett att det visst ryms en hund o en männsika på samma stol, vid ALLA tillfällen...man får ju sååå mycket bättre utsikt över läckerheterna;) hoppar upp helst utan förvarning:) nosar lillmatte i nacken o krusar så att jag ska få sitta kvar;)
I helgen är det inte dags för någon utställning, lillmatte vill förbereda sig väl o har börjat med träning redan två veckor innan, utställningen är alltså den 25/11. Men jag ska dock på äventyr i helgen iaf, ska ta bussen hem till Piteå för hårdträning hos min fd hummm 'mer erfarne hundägare';) Då får jag även chansen att hälsa på den nya valper 'Melba' !! Ska bli jätte spännande. Sen att få träffa mina andra brudar gör mindre, de var int så lyckliga på mig sist så jag förväntar mig inge nosgnugg direkt;)

Hoppas ni alla får en skön helg med mycket mys, bus o ja vad man nu kan tänka sig:)
Vi ses o hörs till veckan med många nya, fina bilder:)
Hejsvejs!!

Kommentarer
Postat av: Lizzie

Halloj !
Min matte tipsar om att du kan göra solhälsningen .. *s* !
Ser fram mot nya fina bilder !!
Nosgnugg från Lizzie och kram från matte !

2007-11-09 @ 09:30:50
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm
Postat av: Viggo

Hejja Bertil!
Jag älskar att ligga på rygg med benen i vädret, men jag kallar nog det mer för avslappningsövning... ;-)
Vad kul att du skall på utställning, då träffas vi! Men jag är inte lika snygg som du... Vi ligger också i hårdträning, men helst skulla jag bara vilja ligga i soffan och softa.
Ha det så kul i Piteå, hon verkar vara en riktig goding lilla Melba. Hälsa "gammelmatte" från oss. Nu skall jag hålla koll på matte som bakar saffransbullar. Hon kanske tappar ner något på golvet.
// Viggo

2007-11-09 @ 13:30:23
URL: http://lindbergs.bloggagratis.se/
Postat av: Gizmo

Oj, oj den yogaställningen såg inte helt enkel ut. Men avslappningsövingar, det låter som skön musik i min öron det :-). Hoppas du får en skön helg!! Hej från Gizmo

2007-11-09 @ 15:11:36
URL: http://www.gizmos.dinstudio.se
Postat av: Stacie

Åh, så härligt de där ställningarna såg ut. Ha så kul i Finnliden. Jag lovar att hon är söt lilla Melba.
*Kramen*

2007-11-09 @ 16:17:10
URL: http://setterliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0