Föda för dagen...

I skrivande stund ligger jag nu i soffan o tar igen mig efter en mycket händelserik helg. Har tillbringat stösta delen uppe hos "gammfolket";) Har väl blivit en o annan sväng ut i skogen , med och utan mina vänner. Jag har försökt göra mig så osynlig som möjligt då det kryllar av små liv i huset och jag vet bättre saker än att sitta barnvakt;)

Foto: lillmatte

Efter en av alla turer i skogen med "gammfolket" o lillmatte stötte jag på en sån här: (dvs gammhusse kanske trots sin ålder inte är så darrhänt som jag trodde, han lyckades ju pricka denn gg;)!!!)

Foto: Lillmatte

Gjorde ett perfekt apportarbete, då man inte längre kan lite på att "gammfolket" orkar med;) ,så jag sprang fint iväg o hämta den "lilla" fågeln( tjädertupp)! O det är ju tur att lillmatte har mig som drar hem föda till hemmet, då jag vet att studentkassan inte är den fetaste;)

Foto: Lillmatte

Tung??inte alls!! Nog har jag apporterat tyngre saker i mitt liv;) Så jag hoppas lillmatte är nöjd med mitt bidrag och att vi får föda även denna dag;) Nu väntar myskväll med lillmatte, bäst o passa på då hennes studier börjar redan i morrn, o då vet man aldrig vad som händer;).
Tack till "gammfolket" för en tevlig och händelserik helg!!

Vi hörs o ses alla vänner där ute!!
Kram från mig till dig!

Kommentarer
Postat av: Lizzieonlineagain ....

Halloj !



Nämen vad skoj att du är tillbaka " i rymden " .. s ! Fast jag blir ju förstås genast avis när jag ser vad du får apportera .. :-(



Själv var jag lovad att få gå med som " eftersökshund " på fågeljakt uppe i Orsa, där vi har vår stuga, men matte blev tyvärr sjuk, så jag kom inte ens med på det där fältprovet, som vi var anmälda till, ( och dessutom kommit med som ordinarie på .. :-) ) fast just det kanske var lika bra att vi missade det provet, för det hade tydligen varit väldigt gott om både fasaner ( som sprang istället för att lyfta .. ) och massor av harar, eller om det var kaniner !!



Nosgnugg !



// Lizzie

2009-01-18 @ 18:19:12
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm
Postat av: Indra o Ellie

Men fy så fuskigt... Vi vill också ha så fina fåglar men när vi hittar dem så finns det ju ingen bössa med, måste nog byta ut matte mot någon riktig jägare...

Hoppas resandet ska gå bra för dig o lillmatte nu när terminen börjar!

Hoppas vi ses snart!

2009-01-19 @ 07:19:58
Postat av: Gammatte

Först tack för den trevliga helgen alltid lika roligt att ha dig och lillmatte här. Ett MEGA TACK för all hjälp vi får av lillmatte och för att du orkar ta dig an dom fyrbenta här på gården. Du är en klippa, lugn, trygg och så världsvan. Kram gammatte

2009-01-19 @ 07:42:00
URL: http://www.finnliden.com
Postat av: Therese

Kommentaren hamnade lite fel, en hälsning finns under näst nyaste uppdateringen :-)

2009-01-19 @ 20:48:42
Postat av: Lizzieonlineagain ....

Jag igen ... s ! Skulle bara tala om att jag lagt in din länk i min nya blogg, nu när du är tillbaka i rymden :-) !



Nosgnugg från Lizzie

2009-01-20 @ 16:33:27
URL: http://segla.mera.nu/lizzie/lizzie.htm
Postat av: Gizmo med gäng!

Tjenare Berra!

Ser att gamla takter sitter i! Snygg fågel, jo nog är det tur att de har oss rutinerade hundar när det ska hända något. Titta bara här hemma nog är de mig de förlitar sig på när något ska bli gjort. De här yngre förmågorna bara leker och tramsar runt. Ha de! Häls fr en mogen kille till en annan.

2009-01-23 @ 17:27:32
URL: http://www.springpet.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0